Fundacion EMU

EMU es sin duda una de las escuelas de Música más importantes del país, esta ubicada en la ciudad de La Plata, uno de los centros Universitarios más importantes de la Argentina. Desde su creación Emu supo darle a la enseñanza musical un lugar donde el alumno y/o músico encuentre todo lo necesario para poder desarrollarse profesionalmente, haciendo más ágil el aprendizaje y relegando aspectos de la enseñanza ortodoxa, lo que se ve plasmado en la calidad de los alumnos que año a año se reciben.

Al momento de ingresar en Emu convergen músicos de todo el país y de distintos países de Sudamérica a estudiar las diferentes opciones educativas enfocadas en diferentes áreas, las cuales fueron cuidadosamente planeadas para que el alumno interactúe con las distintas disciplinas teniendo contacto con músicos que estudian otros instrumentos y estilos. La conexión Internacional es muy importante en Emu, ya que sus alumnos participan constantemente de Concursos internacionales desde que Emu es miembro del IASJ (Asociación Internacional de escuelas de Jazz) desde fines de 1999. Todos los años alumnos y directivos participan de los IASJ Jazz Meeting, que se desarrollan en forma Itinerante en distintos países del mundo, con la participación de escuelas de mas de 25 países del mundo dándole a sus alumnos una oportunidad única, de contactarse con alumnos de Escuelas que serán sin dudas las grandes estrellas de un futuro cercano.

Emu además es miembro fundador de Alaemus, (Asociación latinoamericana de Escuelas de Música) junto a otras 10 escuelas contando ya con 31 escuelas asociadas.

Foundation EMU

EMU is undoubtedly one of the most important music schools in the country, located in the city of La Plata, one of the most important university centers in Argentina. Since its creation, Emu has been able to give musical education a place where the student and / or musician find everything necessary to develop professionally, making learning more agile and relegating aspects of orthodox teaching, which is reflected in the quality of Students from year to year are received.

At the moment of entering Emu, musicians from all over the country and from different South American countries converge to study the different educational options focused on different areas, which were carefully planned so that the student interacts with the different disciplines, making contact with musicians who study others Instruments and styles. The international connection is very important in Emu, since its students have been constantly involved in international competitions since Emu has been a member of IASJ (International Association of Jazz Schools) since the end of 1999. Every year students and managers participate in the IASJ Jazz Meeting , Which are developed in a itinerant way in different countries of the world, with the participation of schools from more than 25 countries of the world giving their students a unique opportunity, to contact students of Schools that will be without doubt the great stars of the near future .

Emu is also a founding member of Alaemus (Latin American Association of Music Schools) along with 10 other schools already having 31 partner schools.